Kế hoạch giáo dục môn Tiếng Anh - Năm học 2020-2021 - Trường PTDTBT THCS Yên Thắng

Kế hoạch giáo dục môn Tiếng Anh - Năm học 2020-2021 - Trường PTDTBT THCS Yên Thắng

Tuần

 Tiết

PPCT Bài/chủ đề Yêu cầu cần đạt Thời lượng dạy học Hình thức tổ chức dạy học/hình thức kiểm tra đánh giá

HỌC KỲ I

1 1 Hướng dẫn học Have a general knowledge about Tieng Anh 6 1 tiết Tổ chức hoạt động tại lớp học

 Unit 1: Greetings (6 tiết)

 2 A 1, 2, 3, 4 know the way to greet friendly and introduce their name. 1 tiết Tổ chức hoạt động tại lớp học

 3 A 5, 6, 7, 8 know the way to greet friendly and introduce their name. 1 tiết Tổ chức hoạt động tại lớp học

2 4 B 1, 2, 3 greet using “How are you?” and “I’m fine, thanks”. 1 tiết Tổ chức hoạt động tại lớp học

 5 B 4, 5 , 6 greet people formally in the morning, afternoon, evening and say goodbye 1 tiết Tổ chức hoạt động tại lớp học

 

docx 49 trang maihoap55 2270
Bạn đang xem 20 trang mẫu của tài liệu "Kế hoạch giáo dục môn Tiếng Anh - Năm học 2020-2021 - Trường PTDTBT THCS Yên Thắng", để tải tài liệu gốc về máy bạn click vào nút DOWNLOAD ở trên
PHÒNG GIÁO DỤC VÀ ĐÀO TẠO TƯƠNG DƯƠNG
TRƯỜNG PTDTBT THCS YÊN THẮNG
CỘNG HÒA XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM
Độc lập - Tự do - Hạnh phúc
 Yên Thắng, ngày 01 tháng 9 năm 2020
KẾ HOẠCH GIÁO DỤC MÔN TIẾNG ANH
Năm học 2020 -2021
 (Kèm theo Kế hoạch số 02/KH- TrDTBTYT, ngày 28/9/2020 của Hiệu trưởng trường PTDTBTTHCS Yên Thắng)
A. Chương trình theo quy định
LỚP 6
Cả năm 105 tiết
Học kì 1: 18 tuần (54 tiết)
Học kì 2: 17 tuần (51 tiết)
Tuần
Tiết 
PPCT
Bài/chủ đề
Yêu cầu cần đạt
Thời lượng dạy học
Hình thức tổ chức dạy học/hình thức kiểm tra đánh giá
Ghi chú
HỌC KỲ I
1
1
Hướng dẫn học
Have a general knowledge about Tieng Anh 6
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
Unit 1: Greetings 
(6 tiết)
2
A 1, 2, 3, 4
know the way to greet friendly and introduce their name. 
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
3
A 5, 6, 7, 8
know the way to greet friendly and introduce their name.
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
2
4
B 1, 2, 3
greet using “How are you?” and “I’m fine, thanks”.
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
5
B 4, 5 , 6
greet people formally in the morning, afternoon, evening and say goodbye
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
6
C 1, 2, 3
count from 0 to 100
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
3
7
C 4,5, 6
ask and answer about age
1 tiết
Unit 2: At School
(6 tiết)
8
A 1 , 2
know the meanings of classroom imperatives to understand the teacher’s commands
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
9
A 3 ,4
know the meanings of classroom imperatives to understand the teacher’s commands
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
4
10
B 1 , 2, 3
Question and answer to talk about name and the places you live
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
11
B 4, 5, 6
get further practice in personal information
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
12
C 1,2
Talk about people and things at school using “This/ That”
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
5
13
C 3, 4
identify places, people and objects
Talk about things in classroom using “This/ That”
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
Unit 3: At Home 
(5 tiết)
14
A 1,2
Talk about things in the house using “Wh” questions with This/ That, These/ Those and living room vocabulary
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
15
A 3, 4, (5)
Talk about family members
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
6
16
B 1,2
use number 21 – 100 and pronunciation of plural nouns (/s/,/z/,/iz/) to count things in the classroom
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
17
B 3, 4, (5), 6
use “How many...are there?” questions and further practice in numbers to talk about things in the classroom, the living room and the family
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
18
C 1, 2, (3) ,4
understand the text about a family for details and talk about jobs
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
Unit 4: Big or Small? 
(5 tiết)
7
19
A1,2
read a description of a school and practice in possessive "s" to talk about possession
1 tiết
Kiểm tra viết
20
A 3, 4, (5), 6
read the text bout school and get further practice in numbers and school vocabulary
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
21
B1, 2, 3
read the dialogue about school to understand for details 
practice "Which" questions to talk about school
practice ordinal numbers
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
8
9
22
B 4,5,6
read the dialogue about school to understand for details 
practice "Which" questions to talk about school
practice ordinal numbers
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
23
C1, 2, 3
use present simple tense in positive statements to talk about habitual actions
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
24
C 4, 5, 6, 7, 8
tell the time
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
25
Test 45 minutes 
Use knowledge they learned in Unit 1,2,3 to do the written test 1
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
26
Test Correction
Ss to know how good their English is and mistakes they often make during doing the test 1
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
Unit 5: Things I do 
(6 tiết)
27
A 1, 2
talk about daily routines using simple present tense.
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
10
28
A 3, 4
get further practice in talking about daily routines using simple present tense
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
29
A 5, 6, 7
use simple present tense in yes/ no questions and short answers to talk about routine
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
30
B 1, 2
use simple present tense to talk about their routine.
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
11
31
B 3,4
use simple present tense to talk about their routine
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
32
C 1, 2, 3, 4
use day of week vocabulary with “has/doesn’t have” to talk about the weekly timetable
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
Unit 6 : Places
(6 tiết)
33
A 1, 2, 3
understand the text about where Thuy lives for details and practice country vocabulary
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
12
34
A 4, 5, 6,7
use town and country vocabulary to describe places where they live
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
35
B 1, 2 
read a text about where Minh lives to understand town vocabulary and prepositions of place
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
36
B 3, (4), 5
read a text about where Minh lives to understand town vocabulary and prepositions of place
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
13
37
C 1,2
use more prepositions of place to describe the position of a house
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
38
C 3, 4, (5), 6
Describe a street using Where is/ are questions and answer with vocabulary and prepositions of place
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
Unit 7: Your House 
(5 tiết)
39
A 1, (2)
listen to a dialogue and read a letter about a house to understand the detail
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
14
40
A 3, (4), 5, (6), 7
know the facilities vocabulary with “Is there a / Are there any ..” and short answers to describe the town
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
41
B 1, 2
Read a text about Ba’s and Chi’s houses to understand the differences between town and country
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
42
B 3, 4
Read a text about Ba’s and Chi’s houses to understand the differences between town and country
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
15
43
C 1, 3 .Kông dạy C2 (P.79)
use Simple Present with “How” questions and “by car/ bike/ train .” to talk about transportation
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
44
C 4, (5) ,6
understand a text about Hoang’s daily routine for further practice in Simple Present habitual actions
Tổ chức hoạt động tại lớp học
Unit 8: Out and About 
(6 tiết)
45
A 1, 2,3
use the Present Progressive to talk about actions happening now
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
16
46
A4, (5), 6, 7
get further practice in the Present Progressive “Wh” questions with him / her / them to talk about actions happening now
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
47
B 1, 2, (3) ,4
read a picture story about a truck driver to understand the main ideas and details
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
48
C 1, 2
use Can/ Can’t statements and traffic vocabulary to talk about what you are allowed and not allowed to do on the road
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
17
49
C 3, 4, 5, 6 
- C3 (P.90): không dạy 4 câu đầu
read a text about Road Signs to understand Must and Mustn’t for obligation/ prohibition
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
50
Grammar Practice 
Review some knowledge in unit 6,7,8
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
51
Review for the First Semester 
Review some main points of knowledge they learned in the first term to prepare for the first semester test
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
18
52
Review 
Review some main points of knowledge they learned in the first term to prepare for the first semester test
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
53
Mid Term Test
Use knowledge they learned from unit 1 to 8 to do the first semester test
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
54
Test correction
Ss know how good their English is and mistakes they often make during doing the first semester test
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
HỌC KỲ II
Unit 9: The Body
(6 tiết)
19
55
A1,2
use some nouns to talk about parts of the body
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
56
A 3, 4
use adjectives to describe Physical Appearance.
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
57
A 5, (6) ,7
use adjectives to describe Physical Appearance.
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
20
58
B1, 2, 3
Describe faces and features using face vocabulary and adjectives of 
color.
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
59
B4
understand the text of people description for details.
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
60
B 5, (6) ,7
get further practice in Body vocabulary to describe people.
Unit 10: Staying Healthy
(6 tiết)
21
61
A1,2,6
to talk about how we feel using adjectives of Physical State.
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
62
A3,4,5, (7)
read a dialogue to recognize Polite offers and requests with “What would you like?” and “I’d like some ./ a . /to .” 
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
63
B1, 2, 3
use some, any with there is, there are, positive, negative and Y/ N questions to talk about Food and Drink
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
22
64
B4, 5, 6
use uncountable and plural Food and Drink nouns, Polite Requests “I’d like some ” and polite Offers “What would you like?
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
65
C1, 2.
talk about Favorite food and Drink to contrast “Would you like .?” with “Do you like .?”
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
66
C3,4,5.
talk about Favorite food and Drink to contrast “Would you like .?” with “Do you like .?”
Unit 11: What do You Eat?
6 tiết
23
67
A1
use quantifiers (a kilo of .etc) and Containers (a bottle of ect) to talk about things people buy at the store.
68
A2
listen for specific information about quantities for food shopping
69
A3, 4, 5
listen for specific information about quantities for food shopping
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
24
70
B1, 4
get further practice in Offers and Requests for Food and Drink, using some, any, a, an
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
71
B2, 3
talk about prices for Food and Drink with “How much is it?”
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
72
B 5, 6
talk about prices for Food and Drink with “How much is it?”
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
25
26
Unit 12: Sports and Pastimes
6 tiết
73
A1, 2, 3
describe sporting activities and pastimes
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
74
A 4, 5, 6
describe sporting activities and pastimes
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
75
B1, 2, 3
Ask and answer about sporting activities and pastimes
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
76
B 4, 5, 6
use “how often .” And adverbs of frequency “once, twice, three times ”
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
77
C1, 2, 3,4
use Adverbs of frequency with “How often ..” question
78
C5, 6, 7
use Adverbs of frequency with “How often ..” question.
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
27
79
Review 
Review grammar and vocabs from Unit 9 to Unit 12
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
80
Test 45’
checking grammar and vocabs from Unit 9 to Unit 12
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
81
Test Correction
Ss know how good their English is and mistakes they often make during doing the Test 
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
28
Unit 13: Activities and Seasons
4 tiết
82
A1,2,3
describe, ask and answer about the weather
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
83
A4,5
use “When” clauses in positive statements
ask and answer about the weather
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
84
B1
Talk about what they do in each season
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
85
B2,3
write activities they do in each season
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
Unit 14: Making Plans
5 tiết
86
A1, 2, 3
talk about vacation plans
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
87
A 4, 5, 6
write about their vacation plans
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
30
88
B 1, 2, 3, 4
talk and write about their free time plans
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
89
B 5, 6, 7
listen and understand the dialogue about free time plans
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
90
C 1,2, 3, 4
make suggestions and responding
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
31
Unit 15: Countries
6 tiết
91
A1, 2, 3
know about Countries, Nationalities, languages vocabulary
ask and answer about Countries, Nationalities and languages
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
92
A 4, 5, 6, 7 
ask and answer about Countries, Nationalities and languages
ask and answer about Countries, Nationalities and languages
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
93
B1,2
use comparative and superlatives of one syllable adjective
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
32
94
B3,4,5
ask and answer about state dimensions
make comparisons
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
95
C1,2 
describe natural features
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
96
C3,4
describe natural features
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
33
Unit 16: Man and the Environment
4 tiết
97
A 1,2
identify quantities of Food
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
98
A 3,6
identify quantities of Food
and practice
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
99
B1,2
describe natural features
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
34
100
B(3), 4,5,7 không dạy B6
Read the test for details
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
101
Grammar Practice
Review some knowledge from unit 13 to Unit 14
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
102
Grammar Practice
Review some knowledge from unit 15 to Unit 16
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
35
103
 Revision
Review some main points of knowledge they learned in the first term to prepare for the second semester Test
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
104
Final Term Test
Use knowledge they learned from unit 9 to 15 to do the first semester test
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
105
Test correction
Ss know how good their English is and mistakes they often make during doing the second term test
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
 LỚP 7
Cả năm : 105 tiết
Học kỳ 1: 54 tiết (3 tiết/ tuần)
Học kỳ 2: 51 tiết (3tiết/ tuần)
Tuần
Tiết
Bài/chủ đề
Yêu cầu cần đạt
Thời lượng dạy học
Hình thức tổ chức dạy học/hình thức kiểm tra đánh giá
Ghi chú
HỌC KÌ I
1
1
Ôn tập đầu năm
-Remember grammar points of English 6
-Have a general knowledge about Tieng Anh 7
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
Unit1 - Back to School. ( 5 tiết)
2
A 1, 4
Greet people
Identify oneself
Introduce others
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
3
A 2
Understand the text for general and details to answer the questions about Hoa
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
2
4
A 3, 5, (6)
Greet and ask about health with “How are you?”, How is everything?”...
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
5
B 1, 2, (3)
Ask for and give personal information (name, age, address...)
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
6
B 4, 5, 6, (7)
Talk about distance with “How far”
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
3
Unit2 - Personal Information. ( 6 tiết)
7
A 1, 2, 3
Ask for and give the telephone numbers
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
8
A 4
- Talk about sure events in the future with WILL
- Know the way to make an arrangement on phone.
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
9
A 5, 6, (7)
Get further practice in future tense with WILL
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
4
10
B 1, 2, 3
Talk about date of the year.
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
11
B 4, (5) 
Talk about personal information
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
12
B 6,7, (8), (9)
Write an invitation card to a party
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
5
Unit3 - At Home. ( 5 tiết)
13
A 1
Describe their room and their home
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
14
A 2, (4) - Không dạy A3 (P. 31)
Give a compliment or make a complaint
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
15
B 1
Understand the dialogue for details and know the way to ask and answer about occupation
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
6
16
B 2,3, 4
Understand the passage for details and know more about occupation
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
17
B 5, (6)
Use comparative and superlative with long adjectives and irregular adjectives
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
18
Language Focus 1 
Practice more with the structures and vocabulary from unit 1 to unit 3
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
7
19
Grammar Practice
doing the Excercise 
1 tiết
Kiểm tra viết
Unit4 - At School. ( 5 tiết)
20
A 1, 2, 3
Tell the time, use simple present and school vocabulary
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
21
A 4, 5
Get further practice in school vocabulary and telling the time
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
8
9
22
A 6, (7)
Read the text about the school in the USA to understand the details
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
23
B 1, 2
Get further practice in library vocabulary by reading a dialogue
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
24
B 3, 4, (5)
Describe the library and know more about the library of congress, and practice more in comparison
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
25
Written test 1
Use knowledge they learned in Unit 1,2,3,4 to do the written test 1
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
26
Test correction 
Ss to know how good their English is and mistakes they often make during doing the test 1.
Unit5 - Work and Play. ( 5 tiết)
10
11
27
A 1 
Talk about subject at school
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
28
A 2, (3)
Talk about Ba's activities at school and at home
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
29
A 4, 5, (6) , (7)
Practice in school vocabulary by reading and listening
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
30
B 1, 2
Talk about recess activities using present progressive tense
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
31
B 3, (4), (5)
See the different between recess activities in American school and the ones in Vietnamese school
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
Unit6 - After School. ( 6 tiết)
32
A 1
Know more about after school activities and get further practice in present progressive
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
33
A 2, (5)
Talk about their after school activities using simple present and adverbs of frequency
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
34
A 3, 4
Know more about pastime activities of Nga, Ba and Nam
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
35
B 1
Talk about the activities after school, make suggestions and accept or refuse invitations
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
 12
36
B 2
Know more about American teenagers’ favorite leisure activities
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
37
B 3, (4) , (5)
Practice suggestion and invitations
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
38
Language Focus 2
Practice suggestion and invitations
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
13
14
 15
39
Grammar Excersice
doing the exercise
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
Unit7 - The World of Work. ( 5 tiết)
40
A 1
Ask and answer questions about a student's work
41
A 2, 3
-Practice reading the letter for details about vacations in America
- Talk about vacations in Vietnam and America
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
42
A 4
Read about a typical student’s life
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
43
B 1 
Read the letter from Tim Jones to understand in details and general
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
44
B 2, 3, 4, (5)
- Practice reading the passage about farmers’ work
- Get further practice in listening and comparative
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
 16
Unit8 – Places. ( 6 tiết)
45
A 1, 2
Tell the name of the places, ask for and give directions
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
46
A 3
Show the places on the maps as well as describing the positions of the places
47
A 4, 5
Ask and answer about the distance between two places
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
 17
48
B 1, 5
Ask for information at the post office and practice in inquiring about prices
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
49
B 2, 3, 4
Read and listen to the dialogue to understand the details and get further practice in “Need / would like” and post office vocabulary
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
50
Grammar Practice
Review from Unit 5 to Unit 6 and doing the exercise.
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
 18
51
Grammar Practice
Review from Unit 7 to Unit 8 and doing the exercise.
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
52
Review for the first semester
Review some main points of knowledge they learned in the first term and doing the exercise.
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
53
Mid Term Test
Check the knowledge Ss learned from unit 1 to 8 to do the first semester test
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
54
Test correction
Ss know how good their English is and mistakes they often make during doing the first semester test
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
HỌC KÌ II
19
Unit9 - At Home and Away. ( 5 tiết)
55
A 1
Talk about vacation activities, using were, was, weren’t, wasn’t and some past regular verbs
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
56
A 2, 3
Read for the details about the Robinsons’ vacation and practice Wh – questions in the past Simple tense
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
57
A 4, (5)
Read for the details about Ba’s diary and practice more about the past Simple tense
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
20
58
B 1, 2
Practice the past simple tense in negative and interrogative forms and short answers to talk about past activities
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
59
B 3, 4
Practice the past simple tense to talk about past activities
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
60
Language Focus 3. ( 1 tiết)
-Talk about vacation
-Describe the characteristics
- Talk about prices
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
21
Unit10 - Health and Hygiene. ( 5 tiết)
61
A 1
- Read the letter about Hoa end her family to understand the details.
 - Further practice imperatives.
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
62
A 2, 3
- To talk about habbits and routines.
 - Write diary and get further practice in past simple tense
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
63
A 4 
-Write a letter about daily routines 
-Practice in pronunciation of ED-ending
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
22
64
B 1, 2, (5)
Understand the dialogue about a visit to the dentist
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
65
B 3, 4, (6)
- Practise listening skills for specific information.
 - Read a text for details and practice asking and answering with “ why – because” to talk about causes
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
Unit11 - Keep Fit, Stay Healthy. ( 5 tiết)
66
A 1
To know about what to do and what happens in a medical check–up, talk about temperature, height and weight
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
23
67
A 2
Practising questions and answer to complete the medical record
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
68
A 3
Complete the medical record using questions and answers
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
69
B 1, (2) 
- Không dạy B3 (P.111)
Talk about sickness, using the past simple.
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
24
25
70
B 4, (5)
Know the symptoms of the common cold and how to prevent it.
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
Unit12 - Let’s Eat. ( 5 tiết)
71
A 1
Identify different foods
1 tiết
A 1
72
A 2, 4
Express preferences
1 tiết
A 2, 4
73
A 3a, (5)
- Không dạy phần A3b - (P. 116,117)
Understand how to make a meal.
1 tiết
A 3a, (5)
- Không dạy phần A3b - (P. 116,117)
74
B 1
Know more about the reason why Ba had to go to the doctor’s by listening
1 tiết
B 1
75
B 2, 3, 4, (5 )
Understand about a balanced diet and use indefinite quantifiers
1 tiết
B 2, 3, 4, (5 )
26
76
B 1
Know more about the reason why Ba had to go to the doctor’s by listening
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
77
B 2, 3, 4, (5 )
Understand about a balanced diet and use indefinite quantifiers
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
78
Language Focus 4. (tiết 1)
Use simple past tense, the structures with ” So, too, either, neither”, indefinite quantities, and imperatives
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
27
79
Written test 3
Use knowledge they learned in Unit 9, 10, 11,12 to do the written test 3
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
80
Test correction
Ss know how good their English is and mistakes they often make during doing the test 3
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
Unit13 – Activities. ( 5 tiết)
81
A 1, (2)
Know the popular sports in the USA and talk about sports activities
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
28
82
A 3, (5) 
Use adjectives and adverbs to talk about sports
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
83
A 4, (6)
Practice reading skills for specific information
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
84
B 1,2
Understand the main idea of the dialogue by listening and practicing in modal verbs : can, should, ought to, must
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
29
85
B 3, (4) , (5)
Understand the text and practice “couldn’t ”for past ability
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
Unit 14 – Freetime Fun. ( 5 tiết)
86
A 1
Know about the activities Hoa and Lan usually does in the evening
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
87
A 2
Talk about their favorite TV program.
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
30
88
A 3, (4)
Know more television in Vietnam
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
89
B 1, 2
Talk about favorite programs on TV
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
90
B 3, 4 
Understand the text about popular TV program
1 tiết
Kiểm tra viết
31
91
Grammar Practice 
Review from Unit 13 to Unit 14 and doing the exercise.
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
Unit 15 – Going out. ( 5 tiết)
92
A 1
-Know the time Nam plays video games.
-Talk about video games and make and respond to giving advice for not doing something.
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
93
A 2, (3) 
Know more about video games and their effects.
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
32
94
B 1,2
-Know the life in the countryside and in the city.
-Describe and compare the life in the city and in the country
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
95
B 3 
Master the content of the text and talk about hobbies
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
96
B 4, (5) 
Understand the detail of the listening text
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
33
Unit 16 - People and Places. ( 4 tiết)
97
A 1, 2
Use the simple present tense with frequency adverbs to talk about famous places
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
98
A 3, 4
Know about the pilot’s schedule and understand the text in details
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
99
B 1, 2, (3)
Know more about a famous person and a historic place.
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
100
 B 4, 5
- Read for details about famous people and talk about their biographies.
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
101
Language Focus 5 
Expressing likes and dislikes and telling the reason why.
using the simple past, simple present, present progress, simple future tense
1 tiết
Kiểm tra viết
102
Review 1 
Review from Unit 15 to Unit 16 ,and doing the exercise
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
35
103
Review 2
Review some main points of knowledge they learned ,and doing the exercise.
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
104
Final Term Test
Expressing likes and dislikes and telling the reason why.
using the simple past, simple present, present progress, simple future tense
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
105
Test correction
Ss know how good their English is and mistakes they often make during doing the second term test
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
LỚP 8
Cả năm : 105 tiết
Học kỳ 1: 54 tiết (3 tiết/tuần)
 Học kỳ 2: 51 tiết (3 tiết/tuần)
Tuần
Tiết
Tên bài/Chủ đề
Yêu cầu cần đạt
Thời lượng dạy học
Hình thức tổ chức dạy học/hình thức kiểm tra đánh giá
Ghi chú
HỌC KÌ I
1
1
Ôn tập ( 1 tiết)
Use simple present tense and simple past tense.
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
Unit 1- My Friends. ( 5 tiết)
2
Getting started + Listen and read
Know the conversation between Hoa-Lan and review simple present and simple past tense.
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
3
Speak + LF 3, 4
Describe someone and write some sentences using structure some sentences using structure "(not) + adj + enough + to-infinitive”
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
2
4
Listen + LF 1,2
Complete the dialogue by listening and compare the simple present and simple past tenses, use the simple present tense to talk about general truths.
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
5
Read
Know more about Ba's friends and describe people's characters.
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
6
Write 
Write a paragraph about themselves or their close friends.
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
3
Unit 2 - Making Arrangements. ( 5 tiết)
7
Getting started + Listen and read
 - Understand the topic of unit 2 " Making arrangements"
 - Use telephone to make and confirm arrangements.
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
8
Speak + LF 3
- Make arrangements on phone.
- Get further practice in adverbs of place
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
9
Listen + LF 1,2
- Complete telephone massage by listening
- Talk about intentions using BE GOING TO
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
4
10
Read
 Know more about Alexander Graham Bell
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
11
Write 
- Không dạy phần 3 (P. 24)
Write a telephone message
1 tiết
Tổ chức hoạt động tại lớp học
Unit 3 - At Home. ( 6 tiết)
12
Getting started + Listen and read
- Understand the conversation

Tài liệu đính kèm:

  • docxke_hoach_giao_duc_mon_tieng_anh_nam_hoc_2020_2021_truong_ptd.docx